
Chiar dacă frumusețea peisajelor pe care le străbat îți taie respirația, aceste trenuri îți cer nervi de oțel doar ca să privești pe fereastră.
Linia Kuranda Scenic, Australia
Kuranda Scenic Railway, unul dintre cele mai pitorești și fascinante căi ferate din lume, ne poartă într-o călătorie de neuitat prin inima tropicelor din Queensland, Australia. Cu peisaje spectaculoase, poduri îndrăznețe și o istorie fascinantă, această călătorie cu trenul este o experiența de neegalat pentru cei care doresc să descopere frumusețea naturală și istoria regiunii. Pot vedea cascade spectaculoase care cad la doar câțiva metri de ferestrele vagoanelor, vegetația luxuriantă a pădurii, precum și impresionantul parc natural Barron Gorge.
Linia Agro Gede, Indonezia
Dacă ai rău de înălțime, probabil că nu recomandabil să urci în trenul de pe această rută. Călătoria pe linia ferată ce leagă Jakarta de Bandung durează aproximativ trei ore și este impresionantă, dar și periculoasă. Trenurile trec prin câmpii de un verde smarald ce-ți ia ochii, munți cu vegetație luxuriantă și văi abrupte.
Trenul Outeniqua Choo-Tjoe, Africa de Sud
Outeniqua Choo Tjoe a fost ultima linie feroviară de transport pasageri din Africa operată cu un tren cu locomotivă cu abur. Din păcate, linia a fost închisă în iunie 2009, din cauza inundațiilor puternice, care i-au deteriorat structura. În timpul călătoriei de trei ore cu acest tren, pasagerii puteau admira peisajul accidentat al coastei Africii de Sud, iar trecerile trenului pe podurile suspendate ofereau un plus de adrenalină.
Linia ferată „Cumbres and Toltec”, SUA
Această cale ferată are ceva special, fiind printre puținele din lume care mai funcționează pe un ecartament îngust, de doar 914 milimetri. „Cumbres and Toltec” este cea mai înaltă și mai lungă linie ferată îngustă din SUA, operată cu un tren cu locomotivă cu abur. Punctul culminant al călătoriei este trecerea prin trecătoarea Cumbres, situată la o altitudine de 3.055 metri.
5Tren A Las Nubes, Argentina
Tren A Las Nubes este pe locul trei în clasamentul căilor ferate situate la cea mai mare înălțime, desfășurându-se la altitudinea de 4.220 de metri. Traseul are 29 de poduri, 21 de tuneluri, 13 viaducte, 2 spirale și 2 zig-zag-uri, care fac din această călătorie o aventură magnifică, dar și periculoasă. Pe bună dreptate, Tren a las Nubes își merită pe deplin locul printre cele mai periculoase căi ferate din lume
Ruta Yukon, Alaska
Piscuri, ghețari, defileuri, cascade, tuneluri și situri istorice – iată ce poți vedea dacă te aventurezi pe această rută, operată tot pe o linie ferată cu ecartament îngust. Calea ferată a fost construită în acest mediu dur în 1898, pentru a le facilita accesul în munți căutătorilor de aur. Cel mai grav accident pe Ruta Yukon a avut loc în 2006, când un tren a deraiat, iar o persoană și-a pierdut viața. În 2014 s-a petrecut un nou accident, tot din cauza unei deraieri, când 22 de persoane au fost rănite.
Ruta Chennai-Rameswaram, India
Acest tren traversează ruta Chennai-Rameswaram și trece peste un pod de doi kilometri peste mare, podul Pamban. Acesta face legătura între India continentală și Insula Pamban.
Calea ferată Georgetown Loop, Colorado, SUA
Trenurile care circulă pe această rută traversează nu unul, nu două, ci patru poduri suspendate, deasupra unor văi amețitor de adânci. Cel mai periculos, dar și spectaculos dintre ele este Devil’s Gate High Bridge. Acesta are o înălțime de aproape 30 de metri. În plus, traseul este presărat cu numeroase curbe în formă de ac de păr și rampe cu înclinații de până la 4%.
9Ruta Minami Aso, Japonia
Muntele Aso este cel mai activ vulcan din Japonia. Muntele „scuipă” gaze sulfuroase din crater, iar de multe ori vântul le împrăștie pe o rază destul de mare. Ei bine, prin apropierea acestui peisaj înspăimântător trece calea ferată Aso Minami, una dintre cele mai periculoase din lume.
Calea ferată a morții, cea mai periculoasă cale ferată din lume
Își merită pe deplin locul printre cele mai periculoase căi ferate din lume. Traseul are peste 400 de kilometri este extrem de periculos, relieful muntos necesitând construirea a numeroase poduri suspendate. Cel mai înalt are 346 de metri și este construit din fier. Alte cinci poduri, cu înălțimi cuprinse între 60 și 90 de metri, au fost realizate din lemn.
Fii primul care comentează