Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

REMEDII SĂNĂTOASE

Colagenul, aliatul perfect în păstrarea veșnică a tinereții

O proteină dură și compusă din fibre, colagenul este nutrientul care face parte din structura tuturor țesuturilor conjunctive și reprezintă o treime din numărul total al proteinelor prezente în corp.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Colagenul, împreună cu elastina, proteina care ajută țesuturile să își revină la forma inițială imediat după o contracție, asigură o funcționalitate optimă a întregului organism, în special a oaselor, articulațiilor și pielii. Colagenul este alcătuit din mai mulți aminoacizi printre care< prolina, hidroxiprolina, arginina și glicina. Toți aminoacizii sunt construiți din molecule de carbon, hidrogen și oxigen.

Colagenul ajută corpul să profite la maxim de mișcare. Un aport zilnic suficient susține formarea mușchilor. Practic, colagenul ajută la arderea grăsimilor, precum și la îmbunătățirea tonusului muscular. După antrenamente, corpul se va regenera mai rapid.
Previne formarea cicatricilor. Favorizează vindecarea și apariția de noi celule. Măștile pe bază de colagen reduc aspectul cicatricilor și vergeturilor.

Pe lista de beneficii ale consumului zilnic de colagen se află și faptul că acesta menține flexibilitatea articulațiilor, lubrifiindu-le. Totodată, colagenul menține cartilajele în stare optimă.
Dacă articulațiile sunt sănătoase, acestea devin mai elastice și flexibile. Drept rezultat, riscul de accidentări scade.

Dacă observi că articulațiile tale produc mereu zgomote, simți durere sau experimentezi frecvent fracturi, începe să iei suplimente pe bază de colagen în mod regulat. Uneori medicii recomandă injectarea cartilajelor. În cazul în care ți se recomandă un asemenea tratament, se completează cu un aport suficient de colagen în fiecare zi. Structura pielii depinde în mare parte de colagen. Pe măsură ce îmbătrânim, pielea noastră se deteriorează și apar riduri și alte imperfecțiuni. Deoarece suntem mereu expuși la anumiți factori (fumul de țigară, razele ultraviolete, poluarea, substanțele chimice), este important să luăm măsurile de precauție necesare.

Colagenul mai are o altă serie largă de beneficii majore: îmbunătățeste aspectul ridurilor și al liniilor de expresie: reduce celulita localizată pe coapse și crește fermitatea pielii picioarelor: combate durerea asociata osteoartritei și ameliorează durerile articulare cu o eficacitate similară cu cea a paracetamolului. În cazul tinerilor sportivi, suplimentarea cu 10 grame de colagen timp de șase luni a arătat o reducere a durerilor articulare datorită antrenamentului intens. Există studii care arată că suplimentarea cu colagen lichid acționează ca tratament împotriva pierderii densității osoase.

Dacă nu sunteți adeptul suplimentelor, vă puteți lua colagenul din alimente. Cele de origine animală au o cantitate mare de colagen. Este vorba în special de carnea de vită, oaie, găină, carne de vânat, porc, vită, pește. Fructele și legumele roșii sunt la fel de bune: mere, căpșuni, cireșe, sfeclă, ardei roșu etc. Alte fructe cu un conținut ridicat de vitamina C și care se află în topul listei sunt: portocale, lămâi, kiwi, graperfruit, mago, ananas și alte fructe. Legumele precum țelina, măslinele verzi și negre, usturoiul, castravetele, banana, ceapa și tofu sunt bogate în sulf, un element capabil să creasca productia de colagen. Prin urmare, femeile care doresc să încetinească efectele îmbătrânirii, persoanele în vârstă care doresc ameliorarea durerilor articulare, sportivii și persoanele care suferă de tulburări intestinale sau metabolice vor beneficia cel mai mult de pe urma cresterii productie naturale de colagen. Consumul echilibrat al altor aminoacizi (arginina) și minerale (manganul) contribuie, de asemenea, la sinteza colagenului. În general, se consideră că o dietă echilibrată, bogată în fructe și legume proaspete, oferă toți nutrienții necesari pentru producerea sa.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns