Image 1
Image 2

IMPORTANȚA LECTURII

Doamna care transformă copiii nevoiași de la sat, în oameni cu carte

Doamna care transformă copiii nevoiași de la sat, în oameni cu carte
Angelica Cocea a devenit sufletul școlii din Țibănești (Iași) unde predă de 29 de ani. Le cumpără copiilor sărmani haine, încălțăminte, mâncare și rechizite și abordează fiecare elev talentat ....
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. ca să îl motiveze să scrie la revista școlii. Încrederea pe care o sădește în ei este răsplătită.

Angelica Cocea (60 de ani), învățătoare la Liceul Tehnologic „Petre P. Carp“ din comuna Țibănești, județul Iași, a obținut premiul I la categoria „Dezvoltarea abilităților socio-emoționale“ la Gala Profesorul Anului în Mediul Rural din 2023, organizată de Teach for Romania, pentru meritul de a motiva și inspira zeci de generații de elevi.

 

 

Dascălul își amintește că și-a dorit să devină cadru didactic când a luat pentru prima dată contact cu școala. „Mi-a fost model o învățătoare care era pensionară și la care mama mea mă trimitea să îi fac cumpărăturile. Era foarte manierată, pentru că era crescută la pension, ceva foarte rar într-un sat ca al nostru. I se spunea «Doamna». M-au impresionat eleganța ei, felul în care vorbea. Ușor, ușor m-a cucerit și mi-am dorit să fiu și eu «Doamna»“, a povestit Angelica pentru „Weekend Adevărul“ cum a început totul.

 

 

Lanțul lecturii

 

 

Secretul succesului său este modul unic în care reușește să îi motiveze pe elevi ca să își atingă visurile. Îi încurajează permanent și, de multe ori, se face că nu înțelege anumite noțiuni predate pentru ca micuții să îi explice ce înseamnă acestea. Ei devin astfel „Doamna“ și cu acest prilej învățătoarea verifică și cât de bine au înțeles ce le-a predat. A descoperit că le plac la nebunie jocurile de rol. Pornind de aici, a început să facă cu ei spectacole și i-a pus în ipostaze încât nu erau recunoscuți de părinți. Cititul textelor într-un minut a fost o nouă provocare pentru elevii săi, care s-au întrecut în a citi cât mai repede materialele.

A urmat apoi ceea ce numește un lanț al lecturii, ca să îi determine să citească cât mai mult. Fiecare elev trebuia să scrie pe o fâșie de hârtie titlul cărții citite și autorul și astfel se forma o verigă, iar cu fiecare carte citită se mai adăuga o verigă. Copiii s-au luat la întrecere ca să citească cât mai multe cărți și să aibă un lanț al lecturii cât mai mare. Angelica a introdus apoi minutul de lectură, în care elevii citeau în clasă, pentru ca apoi să ridice din nou nivelul și să ajungă cu ei la lecturi de cinci stele.

 

 

Într-un an întreg au citit 12 cărți, iar după fiecare lectură, au făcut câte o fișă în care au scris despre ce au citit și au acordat stele fiecărei cărți. Le-a format astfel gustul pentru lectură și le-a dezvoltat literația. Ulterior, a implicat și părinții, iar aceștia au început să le citească micuților o poveste înainte de culcare, în ideea de a conștientiza mai bine cât de important este rolul lor în viața copiilor.  Orice copil căruia îi descoperă un mic talent la desen, poezie sau orice altceva este îndrumat să își publice creațiile în revista școlii, pe care o scoate din 2005.

 

CITEȘTE ȘI:

 

La Satu Mare se desfăşoară Olimpiada naţională „Universul cunoaşterii prin lectură”

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with