Image 1
Image 2

PROPRIETARI SATU MARE

Incompatibilităţile Asociaţiillor de proprietari

În ultimii 25 de ani, după ce majoritatea blocurilor din Satu Mare au contorizare individuală a serviciilor de apă şi de canalizarea, renunţarea la sistemul centralizat de încălzire a  avut loc mult mai devreme,...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…fiecare scară de bloc a dobândit o anume autonomie. Concomitent cu dobândirea acestui statut, o bună parte din cele peste 500 de asociaţii de locatari/proprietari existente la Satu Mare înainte de anul 1989, au început să se divizeze, în sensul de a se constitui asociaţii pe scări în dorinţa unei mai bune administrări a condominiului (proprietăţii comune, indivize).

Divizarea fostelor asociaţii

 

Divizarea unei asociaţii de proprietari existente în două sau mai multe asociaţii, pe scări sau tronsoane se face, numai în condiţiile în care proprietatea comună aferentă tronsoanelor sau scărilor poate fi delimitată şi în condiţiile în care există branşamente separate pe fiecare scară sau tronson, la propunerea majorităţii proprietarilor din scara sau tronsonul respectiv, cu acordul majorităţii proprietarilor din asociaţia ce urmează a se diviza; Acordul de asociere şi statutul asociaţiei de proprietari, actualizate, se depun de către preşedintele asociaţiei de proprietari, ori de câte ori sunt modificări, la judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul; Fiecare asociaţie de proprietari este obligată să deţină un singur cont în bancă.
În vederea plăţii cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, datele de identificare ale contului bancar prevăzut în noua lege se comunică tuturor proprietarilor prin afişare la avizier, odată cu lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari; Proprietarii din condominii trebuie să adopte un document scris cu privire la regulile şi condiţiile de folosinţă a părţilor comune ale condominiului şi normele de conduită şi bună vecinătate dintre proprietari, numit regulament al condominiului.

 

Regulamentul condominiului

 

Regulamentul condominiului se iniţiază de către preşedintele asociaţiei sau de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari, se dezbate şi se adoptă în adunarea generală a asociaţiei de proprietari cu acordul majorităţii proprietarilor din condominiu, şi este adus la cunoştinţă, prin afişare la avizier sau prin înmânarea unei copii conforme a acestuia, tuturor proprietarilor, în termen de 7 zile de la adoptare; Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informaţi în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea asociaţiei, să solicite în scris şi să primească copii după orice document al acesteia.
Proprietarii care solicită copii după documentele asociaţiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare al acestora.

 

Detalii privind incompatibilitatea

 

Nu au dreptul de a fi alese sau numite în funcţii de conducere, administrare sau control din cadrul asociaţiilor de proprietari persoanele înrudite până la gradul al III-lea cu cei care deja ocupă aceste funcţii. Nu pot fi alese sau numite în funcţie de conducere, administrareori control din cadrul asociaţiilor de proprietari persoanele care au suferit condamnări, în baza unor hotărâri judecătoreşti rămase definitive, pentru infracţiuni de natură economico-financiară. Anterior alegerii sau numirii într-o funcţie de conducere, administrare ori control din cadrul asociaţiilor de proprietari, persoanele candidate trebuie să dovedească în adunarea generală pe baza cazierului judiciar eliberat conform prevederilor legale în vigoare şi, în cazul administratorului şi al cenzorului ori, după caz, al membrilor comisiei de cenzori şi a documentelor care să ateste pregătirea profesională în domeniu; La adunarea generală reconvocată, dacă există dovada că toţi membrii asociaţiei de proprietari au fost convocaţi pe bază de tabele convocator sau prin poştă cu scrisoare recomandată, cu conţinut declarat şi confirmare de primire, şi prin afişare la avizier, hotărârile pot fi adoptate, indiferent de numărul membrilor prezenţi, prin votul majorităţii acestora; un membru al asociaţiei de proprietari poate reprezenta la Adunarea Generala cel mult un membru absent, dacă prezintă împuternicire scrisă şi semnată de către proprietarii în numele cărora votează. O copie a imputernicirii se ataşează procesului-verbal al şedinţei.

 

CITEȘTE ȘI:

În municipiul Satu Mare sunt doar 300 asociaţii de proprietari şi mii de blocuri

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with