
Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat pe site-ul propriu și pagina de facebook noi probleme cu Platforma Informatică din Asigurările de Sănătate (PIAS). Aceasta funcționează cu fluctuații și are o ”disponibilitate intermitentă” ceea ce creează dificultăți în desfășurarea activității furnizorilor aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate.
”Vă informăm că începând cu data de 13.11.2023 sunt în derulare activități specifice pentru remedierea disfuncționalităților apărute, iar pe perioada de indisponibilitate a PIAS, începând cu data de 08.11.2023, sunt aplicabile dispozițiile legale mai sus menționate, urmând ca prin ordin al președintelui CNAS să fie stabilită procedura de transmitere în PIAS a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate off-line în această perioadă, a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate off-line anterior producerii disfuncționalităților, care aveau termen de transmitere în această perioadă, precum și a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate în luna octombrie 2023, care aveau termen de raportare în luna noiembrie 2023 și care nu au putut fi raportate” se arată într-o informare a CNAS.
De asemenea, instituția face mențiunea că transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale şi de dispozitive medicale a serviciilor acordate în regim off-line pe perioada întreruperii PIAS şi a serviciilor acordate off-line anterior producerii întreruperii care aveau termen de transmitere pe perioada întreruperii, conform prevederilor contractuale, se face până la sfârşitul lunii în curs sau cel târziu până la termenul de raportare a activităţii lunii anterioare prevăzut în contract.
CITEȘTE ȘI:
Instabilitatea platformei informatice le complică viața medicilor
Fii primul care comentează