Image 1
Image 2

ÎMBUNĂTĂȚIREA REZULTATELOR

Școlile cu medii sub 7 la simularea Evaluării Naționale vor avea un plan de intervenţie monitorizat prin inspecţii

Școlile cu medii sub 7 la simularea Evaluării Naționale vor avea un plan de intervenţie monitorizat prin inspecţii
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat, pentru Euronews România, că școlile cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor avea un plan dedicat de intervenție.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Potrivit Ligiei Deca, planul de intervenție va fi monitorizat prin procesul de inspecţie.

„Vom solicita, de asemenea, ca fiecare şcoală care are o medie a rezultatelor sub 7 să aibă un plan dedicat de intervenţie, în aşa fel încât să putem şi monitoriza acest plan prin procesul de inspecţie”, a spus Ministrul Educației.

 

 

Aceasta a menționat că „avem timp să facem intervenţii până la Evaluarea Naţională”: „Cred că, pentru orice fel de progres, avem nevoie să știm cum stăm. Pentru prima dată, am putut să avem rezultatele până la nivelul fiecărui item de evaluare. Acum ştim care sunt zonele, în fiecare şcoală, pentru fiecare copil, care au nevoie de o intervenţie remedială. Avem timp să facem intervenţii până la Evaluarea Naţională şi avem timp să evaluăm care sunt zonele care, prin procesul de predare-învăţare, nu sunt suficient de bine înţelese de către elevi. Cred că este un prim pas pentru ca tot ceea ce înseamnă competenţele matematice ale elevilor să fie îmbunătăţite.”

 

 

Întrebată care vor fi măsurile pe care le va lua Ministerul Educației până la Evaluarea Națională, Deca a spus că în fiecare școală vor fi discuții cu elevii și cu familia. De asemenea, a mai precizat că fiecare inspectorat școlar va realiza un raport județean cu privirea la perfomanța în fiecare județ: „În primul rând, am solicitat, atunci când am făcut publice rezultatele sintetice la nivel naţional, ca fiecare şcoală să organizeze sesiuni de discuţii ale rezultatelor în cancelarie, dar şi cu fiecare familie, în aşa fel încât fiecare elev să ştie ce a făcut bine, ce nu a făcut bine şi ce trebuie să recupereze.

 

 

De asemenea, vom solicita fiecărui inspector şcolar general să realizeze împreună cu echipa un raport judeţean cu privire la performanţa în fiecare judeţ. Am văzut că unele inspectorate deja au reuşit acest lucru. La Iaşi avem rezultate nuanţate, vizavi de, ştiu eu, performanţa în funcţie de mediu, în funcţie de tipul de şcoală şi aşa mai departe.

 

 

Vom solicita, de asemenea, ca fiecare şcoală care are o medie a rezultatelor sub 7 să aibă un plan dedicat de intervenţie, în aşa fel încât să putem şi monitoriza acest plan prin procesul de inspecţie. Ne dorim ca să valorificăm la maximum acest timp rămas, mai ales că acum ştim care sunt zonele pentru care trebuie să insistăm, să spunem, pentru copii.”

 

CITEȘTE ȘI:

 

Marea Britanie interzice telefoanele mobile în școli atât pentru elevi, cât și pentru profesori

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

IFPLUS ABANDON ȘCOLAR

Lista școlilor sătmărene admise pentru finanțare în programul de combatere a abandonului școlar

Ministerul Educației a publicat lista inițială a școlilor admise pentru finanțare în Programul Național de Reducere Abandonului Școlar (PNRAS), runda a doua, pe 4 octombrie.

This content is for IZ Plus Lunar, IZ Digital+Print, IZ Duminica si IZ Plus 1 An, IZ Plus si Ziarul Digital 1 An, IZ+ si IZ PDF Lunar, IZ+ si IZ PDF 1 An, IZ+ si IZ PDF 3 luni, IZ+ si Tiparit si PDF Lunar, IZ+ si Tiparit si PDF 1 An, IZ+ si Tiparit si PDF 3 Luni, IZ+ si PDF <35 1 Luna, IZ+ <35, IZ PLUS ANUAL, and IZ PLUS 3 LUNI members only.
Log In Join Now