Image 1
Image 2

IFPLUS SISTEM DE COLECTARE SGR

Se vor prelua doar ambalajele cu un logo specific

Mai sunt mai puţin de trei săptămâni, mai precis, până pe 30 noiembrie, când va deveni funcţional sistemul de garanţie – returnare pentru ambalaje.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Colectarea şi predarea ambalajelor devine obligatorie. Cu toate acestea, administratorul Sistemului Garanţie-Returnare (SGR), RetuRO, le recomandă românilor să nu îşi facă provizii de ambalaje înainte de lansarea oficiala a sistemului.

 

Recuperarea garanţiei va fi valabilă, după 30 noiembrie, doar pentru ambalajele cu sigla Ambalaj cu garanţie, precizează, joi, administratorul Sistemului Garanţie-Returnare (SGR), RetuRO, într-un comunicat de presa transmis Agerpres.

 

“Printr-o analogie foarte simplă, Sistemul de Garanţie-Returnare este similar cu utilizarea cărucioarelor de cumpărături în supermarketuri – clientul împrumută căruciorul în baza unei garanţii de 50 de bani şi, ulterior, după finalizarea cumpărăturilor, pentru a recupera garanţia, trebuie să returneze căruciorul. Explicat pe larg, Sistemul de Garanţie-Returnare reprezintă un program prin care românii vor plăti o garanţie de 50 de bani atunci cînd vor cumpăra o băutura (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase etc) de la un comerciant.

 

Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri şi 3 litri, inclusiv. Pentru a fi identificate uşor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific – Ambalaj cu garanţie”, menţionează reprezentanţii RetuRO.

 

Potrivit sursei citate, produsele parte din SGR vor ajunge treptat pe rafturile magazinelor, într-o perioadă de câteva luni după lansarea Sistemului, pe 30 noiembrie 2023, în funcţie de stocurile de produse în ambalaje non-SGR existente în piaţă.

 

“Asadar, RetuRO recomandă tuturor românilor să nu îşi facă provizii de ambalaje înainte de lansarea SGR. Acestea nu vor fi acceptate în punctele de returnare, nefiind marcate cu logo-ul ce atestă că sunt purtătoare de garanţie. Ambalajele non-SGR vor putea fi returnate, în continuare, prin metoda de colectare selectivă clasică, utilizată şi până acum pentru recuperarea ambalajelor de toate tipurile, în punctele de colectare tradiţionale”, notează compania.
Ambalajele trebuie să fie intacte, nedeformate şi golite de conţinut

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with