Image 1
Image 2

REDUCEREA COMPETIȚIEI

Niciun concurs la grădiniță și la ciclul primar

Niciun concurs la grădiniță și la ciclul primar
Noua politică a Ministerului Educației din acest an este reducerea competiției între elevi, se arată într-un răspuns al secretarului de stat Florian Lixandru (PSD) la solicitarea ...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. senatoarei PSD Laura Georgescu, publicat pe site-ul Senatului României. Ministerul Educației a fost întrebat de senatoarea din Comisia de Învățământ a camerei superioare a Parlamentului care au fost studiile care au stat la baza tăierilor de concursuri școlare semnalate de Edupedu.ro pe 30 ianuarie.

În loc de a oferi studii, Ministerul Educației a răspuns în două pagini, fără nicio trimitere la vreo cercetare, că „începând cu acest an școlar, politica Ministerului Educației referitoare la competițiile adresate ciclurilor preșcolar și primar este de a nu le mai cuprinde în calendarele competiționale”. Decizia „face parte dintr-un proces început de mai mult timp, referitor la reducerea caracterului foarte competitiv al sistemului educațional din România”.

 

 

Această nouă politică publică din acest an școlar nu a fost anunțată pentru elevi, profesori și părinți de Ministerul Educației, care susține în răspunsul către senatoare că, „dacă facem o analiză realistă, fie ea și superficială, a modului în care sunt organizate competițiile în unitățile de învățământ din România, ele sunt adeseori generate mai mult de dorința adulților decât a copiilor”.

„Competiția este un subiect controversat în domeniul educației, deoarece are atât potențiale beneficii, cât și pericole pentru dezvoltarea copiilor. O competiție orientată spre creștere și nu spre rezultate îi motivează pe copii să se autoperfecționeze, să învețe să colaboreze și să se confrunte cu provocări. O competiție centrată exclusiv pe „a fi cel mai bun” afectează stima de sine a copiilor, le induce presiune și anxietate, le distruge plăcerea de învățare și îi împiedică să-și valorifice propriile talente”, se arată în răspunsul ME către senatoare.

 

 

Peste 40 de concursuri școlare naționale finanțate și nefinanțate au fost tăiate de Ministerul Educației în acest an școlar și altele aproape 40 au fost tăiate din calendarele activităților educative naționale și internaționale (CAEN, acum CPEENI), după cum a notat Edupedu.ro într-o analiză pe 30 ianuarie. Tot Ministerul Educației a încercat să împiedice elevii de clasele primare să participe la peste 200 de etape pe țară ale concursurilor extrașcolare 2024, după cum a dezvăluit Edupedu.ro în februarie. Profesorii organizatori au avut termen să modifice pe ultima sută de metri regulamentele pentru concursurile pe care le-au pregătit încă din toamnă, conform unei adrese trimise școlilor de secretarul de stat Florian Lixandru.

Răspunsurile Ministerul Educației la mai multe întrebări ale senatoarei PSD Georgescu din 6 februarie au venit spre finalul lunii martie. Senatoarea a scris în document că „profesorii pentru învăţământ primar și învățătorii cu experiență îndelungată la catedră susțin că eliminarea concursurilor dedicate elevilor din învățământul primar din lista celor aprobate de minister va conduce la demotivarea elevilor capabili de performanțe și la scăderea interesului pentru studiul aprofundat al anumitor discipline”.

 

CITEȘTE ȘI:

 

Peste 1.200 de profesori care au luat peste 7 la examen titularizare cer să nu mai susțină concursul la nesfârșit

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with