Image 1
Image 2

Pas uriaş pentru PSD, mic pentru ţară

Cazurile Voluntari, Crevedia, Caracal arată cât se poate de clar că adevăraţii conducători ai României sunt primarii.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Un partid este mare în primul rând în funcţie de câţi primari are la nivelul ţării, şi abia în al doilea rând de câte mandate de preşedinţi de consilii câştigă.

Primarii constituie principala armă electorală, o adevărată armată de tip grupul Wagner, fiecare primar fiind în sine un mic Prigojin.

După incendiul de la Crevedia toate argumentele îl scot vinovat pe primar. Primarul trebuie să ştie ce se întânplă în comuna, în oraşul, în municipiul lui. Desigur, nimeni nu-l crede pe primarul Florin Petre când spune că nu ştia ce se întâmplă în “parcarea” de la intrarea în Crevedia, mai ales că mirosul gazului lichefiat trăda adevărata activitate din spatele gardurilor.

Faptul că patronul firmei de gaz lichefiat era fiul altui primar, Dan Doldurea, mult mai bine poziţionat politic, explică tăcerea primarului din Crevedia. Loial până la capăt, nu l-a trădat pe omologul lui din Caracal.

Cu toate acestea, iată preşedintele PSD Marcel Ciolacu cere excluderea lui Florin Petre din partid. Un pas uriaş pentru PSD, dar mic pentru ţară. Excluderea din rândurile partidului pe listele căruia a candidat, nu înseamnă că primarul respectiv îşi pierde funcţia.

Excluderea lui Florentin Pandele din PSD care, la fel ca primarul din Crevedia, nu ştia nimic despre azilele groazei nu ar fi însemnat pierderea funcţiei de primar al oraşului Voluntari.

Un partid poate face dintr-un candidat un primar, dar odată întronat în funcţie acelaşi partid nu-l poate da jos. Îl poate lăsa doar fără susţinere politică. În schimb dacă primarul îşi dă singur demisia din partidul care l-a susţinut îşi pierde funcţia. Ce să înţelegi din anomalia aceasta? Nimic altceva decât legarea de glie. Rămâi în partid eşti bun de primar, plecat de bună voie din partid îţi pierzi fotoliul de primar.
Încurcate sunt legile administraţiei locale, legile electorale şi, de fapt toate legile care guvernează România.

Aceste legi ciudate permit aleşilor locali să se înşurubeze în funcţie. Indiferent de rezultate partidul îl propune pentru un nou mandat. Este un fel de a spune că îl propune partidul pentru că primarul în 99,99% din cazuri deţine şi funcţia de preşedinte al organizaţiei de partid.

Printre sarcinile de care trebuie să se achite un primar se numără susţinerea candidaţilor partidului la toate tipurile de alegeri, europarlamentare, parlamentare şi prezidenţiale. Fără munca politico-electorală a primarilor şansele de victorie în alegeri sunt minime.

Ar rezulta de aici că Marcel Ciolacu riscă mult excluzându-l pe primarul din Crevedia din PSD. Contează însă gestul politic. Aşadar, trebuie să repetăm: Un pas uriaş pentru PSD, un pas mic pentru ţară.
Să ne punem însă şi întrebarea ce s-ar întâmpla dacă ar fi excluşi din PSD toţi primarii care, într-un fel sau altul, au greşit? Nimic spectaculos. Cum primarii deţin secretul câştigării alegerilor, primarii excluşi din PSD nu au altceva de făcut decât să facă un pas spre PNL.

Aşa se face că unii primari PNL îşi pregătesc paşapoartele spre PSD, iar unii primari PSD se pregătesc pentru a face pasul spre PNL. În judeţul Satu Mare, de pildă, se vorbeşte că vreo şase primari PNL vor candida pe listele PSD, iar vreo trei primari PSD se îndreaptă cu paşi hotărâţi spre listele PNL.

Paşi uriaşi pentru cele două partide, paşi mici, insignifianţi pentru localităţile păstorite de primarii migranţi.

Ce nu face omul pentru a-şi păstra funcţia! Diferenţele dintre partide sunt din ce în ce mai mici. Nu scrie pe fruntea nimănui numele partidului din care face parte.

Din acest punct de vedere primarii UDMR sunt discriminaţi. Ei nu au alternative ca primarii formaţiunilor româneşti.

A început nebunia sondajelor

Făcute din propria inițiativă de casele de sondaje, comandate de partide, de candidați, făcute chiar de către partide, în mod neprofesionist, sondajele sunt instrumente electorale care avantajează sau dezavantajează partide sau candidați.