Image 1
Image 2

DEPARTAMENTE SPECIALE

Universitățile pot înființa departamente care să ofere servicii pentru studenții cu dizabilități

Universitățile pot înființa departamente care să ofere servicii pentru studenții cu dizabilități
Universitățile pot înființa departamente cu minimum 2 persoane, care să ofere servicii pentru studenții cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale si pot angaja pe perioadă determinată,...
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

… în regim plată cu ora, specialiști (interpreți mimico-gestuali, logopezi, personal de sprijin, conform normelor privind accesibilizarea învățământului superior pentru persoanele cu dizabilităţi și/sau cu cerințe educaționale speciale, puse în consultare publică de către Ministerul Educației.

 

 

 

Persoanele cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale au acces liber la orice formă de educaţie, indiferent de tipul și gradul dizabilității şi/sau nevoile educaţionale ale acestora, cu respectarea prevederilor legislației în vigoare, potrivit proiectului.

 

Studenții cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale au dreptul la resursele educaționale într-un format adaptat si la reducerea, la cerere, cu 50% a taxelor pentru cazare şi masă la căminele şi cantinele studenţeşti.

 

 

 

 

Universitățile trebuie să includă în regulamentul privind activitatea profesională a studenților prevederi privind prezența la activitățile prevăzute în planurile de învățământ, promovarea într-un an superior și condițiile pentru întreruperea și reluarea studiilor pentru persoanele cu dizabilităţi și/sau cu cerințe educaționale speciale, conform normelor.

„Instituțiile de învățământ superior sunt obligate să asigure accesul studenților cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale în spațiile campusului universitar (amfiteatre, săli de curs, săli de laborator/ activități practice/ seminarii, biblioteci, săli de sport, spații de cazare, cantine, etc.), conform prevederilor legale în vigoare.

Universitățile elaborează și adoptă Strategia proprie privind incluziunea și accesibilizarea învățământului superior pentru persoanele cu dizabilităţi și/sau cu cerințe educaționale speciale de la nivelul comunității academice”, potrivit proiectului.

 

 

 

Ministerul propune o serie de măsuri instituționale pentru accesibilizarea învățământului superior pentru studenţii cu dizabilităţi și/sau cu cerințe educaționale speciale

„În baza autonomiei universitare, instituțiile de învățământ superior pot înființa structuri administrative pentru prestarea serviciilor de incluziune, în mediul academic, a persoanelor cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale.

 

 

 

 

În cadrul structurii își desfășoară activitatea minimum două persoane specializate, în funcție de numărul studenților cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale înmatriculați în instituția de învățământ superior. În desfășurarea activităților acestei structuri pot fi implicați și voluntari, în condițiile legislației în vigoare.

În cadrul structurii își desfășoară activitatea, fără ca enumerarea să fie limitativă, următoarele categorii de personal specializat: psihologi, pedagogi, psihopedagogi, sociologi, asistenți sociali, cadre didactice cu expertiză în domeniul fundamental Științe socio-umane.”

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with